Pages

Wednesday, December 23, 2015

TIPS CEGAH BOROS!

Tips cegah BOROS..

Ubat penyakit BOROS adalah dengan SIMPAN EMAS!

Lawan kepada perkataan BOROS is SIMPAN. 

** Menyimpan adalah satu amalan yg mulia dimana para penyimpan itu tahu dan sedar akan kepentingan menyimpan untk masa depan..

** Konsep simpan emas ni sama macam kita simpan duit setiap bulan, banyak cabaran sebenarnya kalau kita simpan duit ni, sebab kita dipengaruhi oleh \'ANGKA\' duit tu berbanding kita simpan emas

Cth#
Kita simpan duit rm200 sebulan, cukup setahun dah rm2400..waw banyaknyaa...dah 4 angka kan maka emosi n nafsu kita boleh tergugat! Nak beli itu la nak beli inila...lagi2 ada promosi akhir tahun!

** Dlm kepala dah set...xpe amek sikit jew, nanti ganti balik! Haaa nampak tak? Nampak tak? Permainan dia disitu...

** Lagi la kalau duit tu simpan dalam bank, skg zaman teknologi, online shopping bukan sesuatu yg susah nak dilakukan...so mmg ramai yg kecundang termasuklah saya..

**Sebab tu saya bersyukur sangat2, saya jumpa penawar sikap boros saya ni iaitu dngn simpan LOGAM EMAS, emas ni unik, sesiapa pun tidak boleh nafikan ia bernilai sepanjang zaman malah penyimpan nilai yang terbaik

** Dari konsep simpan duit rm200 setiap bulan tu, saya beli emas 1gram n simpan sendiri...cukup setahun dah ada 12gram (angka gram simpanan masih kecil atau sedikit dan perlu diperkukuhkan), sebab tu mmg betul emas ni ada aura penarik/magnet utk kita beli n beli lagi walaupun harga emas ada naik turun. :)




Sekian

Moga Kejayaan Selalu Buat Anda!
#SekKitAPowergold
#1gram1bln1individu

1 comment:

  1. Saya setuju...sdg berusaha dlm mengumpul dinnar...good tip...thks for share



    ReplyDelete