Wednesday, August 21, 2019

Raya Aidiladha 2019

Assalamualaikum..

Hai uols buat apa tu? Raya dah habis da kan, tapi aku still nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua yang beragama islam. So, cane raya korang kali ni? Alhamdulillah, kat kampung aku semua berjalan dengan lancar. Sempat la aku tengok lembu yang dikorbankan pada hari tersebut. Saje nak amik feel raya tu. hihi

sebelum orang sembelih lembu, aku duk posing sini dulu. Amik feel.

Bawak anak2 buah skali mai tengok sembelihan lembu. Sebelum berlangsungnya. Nasib semua melayan Mak Lang. Nanti bila kamu2 da besar, Mak Lang share momen2 ni dengan kamu semua ye.

Comey je yusuf duk atas tok We. Muka nak nanges ke tu?. Geram la mak lang dengan awak yusuf. Rase nak cubit pipi tu tau.

Pak cik2 ni semua gigih nak tumbangkan lembu ni tau. Dia punya agresif boleh tahan plak tu. Bila da rebah macam ni helok plak dia diam gitu. Mungkin dia tahu agaknya.

Lepas dah sembelih, pak cik2, abang Ipar dan adik aku gigih melapah kulit lembu ni. ALhamdulillah semuanya dipermudahkan. Aku buat ape je? hahah aku  datang tuk mengimarahkan majlis je. Kita bagi geng2 laki jela yang wat keje ye. hihi

Bila da siap semua urusan. Petang dalam jam 5ptg aku ke lapangan Terbang Kuala Terengganu untuk hantar adik pulang ke Puchong. Tiap kali Raya aku sarankan uols naik flight la. Jalan jem woiiii. Tak bergerak. Akak aku balik kampung tengah hari before raya, Pagi Raya baru dia sampai umah. Aduhhh jem teruk giler kali ni.

Alhamdulillah nasib baik aku punye jem tak teruk sangat. Walaupun hampir 10 jam lebih, still boleh manage lagi. Penat kaki aku tekan brek, tapi demi nak jumpa cinta hati kat umah kan, ku gigih jua.

Gamba sekeping mane nak cukup bagi aku. Sambung lak kat sini, kredit to my brother. Gigih dia amik. hahahah layan jela kakak hang ni dik oi. 

Bawak budak ni la pegi Airport. Dia da nak balik dah, dia nak tinggal mak lang dah.

Sebelum adik gerak pergi, kami sempat snap pic same2. Mok aku tak follow kali ni, dia jaga umah takut ade yang nak datang. So kami berempat jela yang pegi.

Ini gamba hari raya ke dua, berjubah jugak. Malas nak pakai baju kurung. Ni pon pakai lawa2 sebab ade tetamu yang nak datang. Kalau tak baju tshirt seluar trek jela. Duk umah pakai mane yang selesa je.

Bergamba dengan mak dan anak2 menakan. Comeykan mak kita. <3

Okaylah sampai disini dahulu ye. Sekian, bye2.


















0 comments:

Post a Comment

Hai Assalamualaikum,

Thank you for your comment, please welcome back. =)