Monday, July 29, 2019

AKU | BERMUSAFIR DIBUMI TUHAN

Semalam, hari terakhir aku dikampung. Rase berat hati giler nak meninggalkan kampung. Nak meninggalkan mok yang masih tak berapa sihat. Aduhhh dugaan betul jadi anak yang bekerja diperantauan ni. 

Ni gamba sempat aku amik sebelum bertolak semalam. Saje jela nak selitkan kenangan kat sini. Aku ni kan memang seorang yang suka amik gamba, giler sangat bergamba. Hahhaha.. Bagi aku apa yang berlaku hari ni, saat ni sesuatu yang tak dapat nak di undur balik. Sesuatu yang begitu bermakna. 

Sohargailah apa yang ada dihadapan kau walaupon sebesar zarah. Aggitchuuuu


So dalam jam 11.40am aku gerak dari Ketengah Jaya menuju ke KemamanG Idamang. Niat dihati nak gerak terus ke Pengerang, sekali kakak aku ajak singgah sini dulu semata2 nak beli kepok. 


Kalau korang pergi ke kemaman, aku rekemen sangat korang singgah KEROPOK CAP DELIMA. Memang kepok lekorrr dia padduuuuu padduuuuu.. 


Gembiranye hati dia boleh beli keropok lekor. Senyum mewekkk haha


Korang tengok la sendiri. Aduuhh luluh iman aku tengok kepok ni. Mengancam weyh. AKu memang xleh TAHAN, Hantu kepokk. Kalau korang yang tak pernah tengok kepok lekor, Haa gini la bentuk dia ye. 


Kemain aihhh duk beratur panjang. Dah la panas lakk tu. Disebabkan nak jugak, gigih la Abg ipar aku beratur. Tp dalam gamba ni dia takde. Sebab dia duk blakang lagi. Ramai kottt

Kakak aku cakap, tiap kali datang kedai ni tak sah tak ramai orang. Memang selalu beratur panjang.


Akak yang hujung sane tu sedang menggotel kepok lekor. Hahaha aku xjmpe word yang sesuai. 😂😅


Kakak aku belanja kepok goreng rm 5. Aku lupa nak kira betapa batang. Tapi sies weyh lembuittt nak mampuihhh. Korang patut try la. 


Haa bg gamba close out skit. Bagi la piza ke mekdi ke, ape ke, Kepok goreng time panas2 ni jugak yang winnn! 


Disebabkab aku rase lapar lagi. Aku pegi beli satar plak. Satar dia pon sedappppp giler weyh. Uwaaaaa dah nape sedap sangat ni. 


Tengok macam ni pon dah rase terliur, Kalau korang rase memang korang beli lagi n lagi. Akak tak hover dikk. Akak memang beli banyak. 


Satar dia ni lembut, memang lembut. Aku beli  Rm 5, dapat 10 biji satar. Dah la aku makan kepok banyak. Tambah plak yang ni. Memang bertan2 lah berat aku naik. 😩


Abang ipar aku beli berapa plastic tah. Aku cilokk dua plastic. Gigih beratur tengah panas semata2 nak dapat kepok rebus ni. Kau memang hebat. Haha


Disebabkan makan banyak sangat, perut anak buah meragam plak nak melabur. Kih kih2. 


Mak lang dia pon gigih nak bergamba jugak. Hahaha. Nanti zulaikha, humaira n hawa besar, mak lang tunjuk gamba time korang kecik ye. 😘

Okay dah setel semua urusan, jom la meneruskan perjalanan yang panjang. Hampir 9 jam duk atas kereta, akhirnye sampai jugak ke bumi Pengerang. 



Dalam jam 9 malam baru la driver Punj Lloyd datang amik aku. Dalam 30 minit gak la aku tunggu dia. Sabarrrr jela. Pape pon. Alhamdulillah, akhirnye aku selamat sampai ke sini. Rase travel kali ni la lame la pulaakk. 

Okaylah aku dah penat. Bye 🤗



0 comments:

Post a Comment

Hai Assalamualaikum,

Thank you for your comment, please welcome back. =)